צוות מוביל:
- פרופ' בת-שבע אלון
- ד"ר זהבה שרץ
צוות פרויקט:
- ד"ר ליאורה ביאלר
- ד"ר אורנית ספקטור-לוי
- מירי אורן
מזכירות ואדמיניסטרציה:
עדי דגן דדושתקציר:
תוכנית דו-לאומית (מכון ויצמן ומכללת קינגס בבריטניה) לפיתוח מקצועי מתמשך (CPD) המתבסס על הבאת עדויות מורים מן הכיתה כדוגמאות להוראה מיטבית.
פרויקט זה הוא המשכה של תוכנית פיתוח מקצועי מתמשך (CPD- Continous (Professional Development . התוכנית נמשכה בשנים 2004-2007, כפרוייקט דו-לאומי, אשר נערך בשיתוף פעולה עם מכללת קינגס בבריטניה ונתמך על ידי קרן GATSBY הבריטית. במסגרת הפרוייקט פותחה תוכנית לפיתוח מקצועי מתמשך של מורים למדעים בנושא הקנייה מפורשת של מיומנויות למידה במדע. התוכנית התבססה על הבאת עדויות של מורים מן הכיתה כדוגמאות להוראה מיטבית. חקרנו את תהליך פיתוח המורים והתקדמותם, ופיתחנו שיטת אבחון ייחודית לאיפיון פרופיל מקצועי של מורים.
לקריאה נוספת:
- Scherz Z., Eylon, B. and Bialer, L., "Professional Development in Learning Skills for Science (LSS): the use of Evidence-Based Framework", International Journal of Research in Science Education, 30(5), 643-668, 2008.
- Scherz Z., Bialer, L., and Eylon, B., "Learning Skills for Science (LSS): the Synergy between Design and Evaluation Methodology in a Reflective CPD Programme". Research in Science and Technological Education, 26(1), 45-65, 2011.