מפת סיביות (Bitmap), רשת של ריבועים קטנים, פיקסלים, מהם מורכבת התמונה הכללית. צבעו של כל פיקסל מוגדר ע"י ערכים מספריים.
איכות התמונה וכן משקלה נקבע בחישוב של מספר פרמטרים:
עומק הצבע - כמות הערוצים (Channels) ממנה מורכבת התמונה (2 ביט=2 ערוצים, 8 ביט=4 ערוצים)
מימדי התמונה - Pixel Dimensions, הגודל האבסולוטי של התמונה, גובה ורוחב.
רזולוציה - dpi הוא מספר הפיקסלים ביחידת השטח אינץ'.
דחיסה - סינון מידע, באופן שיאפשר "חסכון" בנוסחאות מתמטיות וישפיע על משקל הקובץ (וגם יגרום לאבדן חלק מהנתונים). השיטה מבוססת על ייצוג שטחים דומים כאילו היו אותו צבע וכך במקום לייצג (בנוסחא מתמטית) כל פיקסל ופיקסל מיוצגים כצבע אחד, אם מבוצע כראוי - לא ניתן יהיה להבחין בשינוי בעין רגילה.
תוכנה לדוגמא: Photoshop
ראשי תיבות של Cyan, Magenta, Yellow ו-Key, (כלומר שחור) ונמצאת בשימוש נפוץ בבתי דפוס. ההדפסה מתבצעת תוך עירבוב של ארבעת צבעי היסוד ביחסים שונים, דבר היוצר מגוון רחב של צבעים. בקבצים המיועדים להדפסה (כמו עיתונים, ספרים) נדרש להתאים את שיטת הייצוג ולספק קבצים המוגדרים כך.
Dot per Inch
היא יחידת מידה של כושר ההפרדה (רזולוציה) בהדפסה, או באמצעי פלט דומים. כלומר, כמות הנקודות שאמצעי פלט (למשל, מדפסת לייזר, או מכונה להקרנת גלופות לדפוס) מסוגל לייצר באינץ’ אחד (2.54 ס”מ) רבוע.
Joint Photographic Experts Group - פורמט תמונה שפותח על ידי קבוצת גרפיקאים (מזוהה גם כ- jpg) ומבצע דחיסה של תמונה על מנת להקטין את משקלה ועם זאת לשמור על איכותה. למעשה, פעולת הדחיסה בוררת מספר פיקסלים בעלי אותו גוון בסמוך לפיקסל מסוים ומוותרת עליהם. יש כמה רמות דחיסה המורידות את משקל התמונה באופן משמעותי. כמובן, ככל שהדחיסה גדולה יותר נפגמת איכות התמונה.
שרטוט בו מבוצעים האובייקטים אך ורק באופן וקטורי, היתרון הוא אפשרות העריכה, שמירה על איכות האובייקטים בהגדלה ושינוי וכן שמירה על משקל נמוך (יחסית).
המילה פיקסל מורכבת משתי מילים Picture & Element ומהווה את יחידת התצוגה הקטנה ביותר היכולה להציג צבע. במסכי מחשב הפיקסל למעשה הוא הנקודה הקטנה ביותר בתצוגה. קבצי Bitmap מכילים מפת פיקסלים המרכיבים את התמונה.
בקובץ להדפסה הרזולוציה היא הכמות המקסימלית של פיקסלים לאינץ’ רבוע.
ככל שהרזולוציה תהיה גבוהה יותר איכות התמונה המתקבלת היא גבוהה ונראית חדה יותר (העין לא מזהה את הריבועים מהם מורכבת התמונה) כשהרזולוציה נמוכה נקבל תופעה של פיקסליזציה בתמונה (העין מזהה את הריבועים מהם מורכבת התמונה). בנוסף, ככל שהרזולוציה בקבצים להדפסה גבוהה יותר ניתן יהיה להפיק תמונה מודפסת גדולה יותר.
במסכים הרזולוציה היא כמות הפיקסלים המקסימלית המוצגים לאורכו ולרוחבו של המסך.
ראשי תיבות של Red, Green, Blue שם לשיטת ייצוג צבע במחשב. בדרך זו מוגדר צבעו של כל פיקסל במסך כדי לשלוט בתצוגת המחשב.
תחושת הצבע נוצרת בעת צפייה בצג מחשב ונגרמת מקליטת האור הנפלט משלוש שפורפרות (בצבעי: אדום, ירוק וכחול), על ידי העין.
ניתן ליצור 2563 גוונים (סה"כ 16,777,216 צבעים שונים). חשוב להתאים קבצים שמיועדים לתצוגה במסכים (מצגות, Suplamentry, E-Journal, וכדומה)
גרפיקה וקטורית היא שיטה לייצוג אובייקטים גרפיים באמצעות נוסחאות מתמטיות המורכבות מוקטורים (לדוגמא, נקודת התחלה וסיום וכן, מספר ערכים להגדרת מיקום, צבע, וכדומה) ומבטאות חישובים בין נקודות מפתח.
היתרון העיקרי הוא ביכולת לשנות את ממדי התמונה (להגדיל או להקטין) בלי לפגוע באיכות התמונה (בניגוד לתמונה המורכבת מפיקסלים). ולא פחות חשוב - קבצים המכילים שרטוטים/איורים פשוטים יחסית, משקל הקובץ קטן משמעותית לעומת קובץ Bitmap. תוכנות לדוגמא: Ilustratur, Freehand, Canvas