זה שנון, זה מצחיק, זה מרהיב, זה מופע שמשלב ריקוד, טקסט, סטנד אפ ובעיקר שעשוע, משחק, והמון יופי.
האמנות ה'מערבית' מפלרטטת מאות בשנים עם דימוי הספרדיות האקזוטי. הלל קוגן , כוריאוגרף ורקדן ותיק בזירת המחול העכשווי, מבקר כתייר בעולם המחול והמוזיקה של הפלמנקו ומקיים דיאלוג נוקב עם רקדנית הפלמנקו והיוצרת מיכל נתן, סביב שאלות של זהות לאומית וזהות אמנותית: מהו ספרדי ומהו ישראלי, מהי אירופאיות, מהו פולקלור ומהי אמנות גבוהה. כל זאת, תוך הטלת ספק במושג הזהות כשלעצמו: ברוח התיאוריה הקווירית הגורסת כי זהות אינה מהות כי אם מופע, קוגן מבקש להופיע את הספרדיות.
היצירות של קוגן משלבות מחול, טקסט ומוזיקה לכדי שפה ויזואלית רב-שכבתית, הנעה בין ביקורת מרומזת על עולם האמנות, התרבות הפופולרית והחברה העכשווית, רוויות הומור עוקצני רפלקסיבי, חושפות את המחול כסוכן פוליטי וחברתי, כשלרב יש בהן התבוננות ביקורתית על האידיאולוגיות המסתתרות תחת מעטה האסתטיקה והבידור, על מלאכת האמן, ועל יחסי הכוח המורכבים בינו לבין הקהל שלו.
כוריאוגרפיה: הלל קוגן | רוקדים: מיכל נתן והלל קוגן | דרמטורגיה: יעל ונציה | עיצוב תאורה: נדב ברנע | ארט דירקטור: לטיסיה בולו
Launge Talk
כרבע שעה לאחר המופע, דיאלוג עם האמנים בלובי בר
הלל קוגן רקד בלהקות בישראל, בפורטוגל ובשוויץ; יצר עבור להקות בצרפת, פורטוגל ואוסטריה, ובישראל עבור אנסמבל בת-שבע ('ניכוס '), ניהל את פסטיבל "הרמת מסך" בשנים 2015-2016. יצירותיו עטורות הפרסים מציגות בפסטיבלים ובמות בישראל ובעולם.
מיכל נתן הרקדנית הכוראוגרפית והמנהלת האמנותית של להקת הפלמנקו הישראלית Compas, הגיעה אל הפלמנקו אחרי לימודי מחול קלאסי, מודרני, הבוטו היפני. בספרד השתלמה אצל גדולי המורים, מלמדת מחול בבית הספר שהקימה ובמקומות רבים נוספים