תאריך:
11.3.24
שני
שעה: 19:30

קפה עם פינה | לי ינור

"It looks very chaotic but somehow makes sense - אומרת לי פינה בחדר החזרות, בו היא רוקדת ומשחזרת חלקים מהסולו שלה במופע "Danzon". הריקוד נקטע מידי פעם, ומאפשר לצלם שתיקות אינטימיות, שיחות וצחוק של הקלה. את הכוריאוגרפית פינה באוש פגשתי בפעם הראשונה בקפה MISTRAL בפריז ב 1993. הדיאלוג בינינו המשיך מזה 12 שנה ומכאן גם הרעיון לסרט "קפה עם פינה". זהו סרט דוקומנטרי מנקודת מבט אישית ואינטימית על פינה ועולמה. ראשיתו של הסרט בפריז ב 2002, המקום בו נפגשנו לראשונה, והמשכו בוופרטל גרמניה ב 2005, עיר הבית של פינה ולהקתה.

דבר מה שהוא בין חלום לזיכרון מוביל את ההתפתחות האסוציאטיבית של הסרט. המצלמה נודדת בין בית הקפה, מזרקות פריז, חדרי חזרות, ארובות תעשייתיות, פסי רכבת, חלקות יער אינסופיות, ו"ריקודי" דובי קוטב מתחת למים, המשתלבים לתוך קטעי ריקוד מהיצירות: 

"Agua" , ו "Rough-Cut". פנימי, עמוק, חוויתי - כוריאוגרפיה של state of mind " (לי ינור)

 

"קפה עם פינה" הוא לא סרט עלילתי ולא תיעודי, אלא הרהור על התיעוד, על הזיכרון, על החוויה. הוא המחשה קרובה ביותר לשרשרת אסוציאציות, המציפה את הצופה ביופי ובתחושה חזקה מאוד של חגיגת חיים. בתוך כל אלה אפשר למצוא מה שאפשר להגדיר אופטימיות מפוכחת, שהיא מצרך נדיר. 

נקודת המוצא של הסרט היא ההיכרות בין האמנית לי ינור לבין פינה באוש - אחת האמניות הגדולות של 40 השנים האחרונות במחול הנושק לתיאטרון ולאמנות חזותית. ינור (אורחת בתוכנית 'שהות אמן' במכון ויצמן  ב-2023)  יצרה את הסרט ב-2006 , מנקודת מבט אישית ואינטימית על פינה ועולמה, בין בית הקפה, מזרקות פריז, חדרי חזרות, ארובות תעשייתיות, פסי רכבת, חלקות יער אינסופיות, ו"ריקודי" דובי קוטב מתחת למים, המשתלבים לתוך קטעי ריקוד מיצירות,  פנימי, עמוק, חוויתי, שכל רגע בו יכול להיות מוקפא וממוסגר כדימוי בעל תוקף . הוא מסתיים בצילומי שחור-לבן של באוש ומותיר את הצופה עם תובנה חדשה על כוחה של תנועה כדרך למגע עם הנפש, עם האני הפנימי ביותר. 

גרמניה 2006 | 52 דקות |אנגלית כתוביות לאנגלית 

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
20.2
חמישי
שעה: 20:00

על ההקשבה | פרופ' דוד הראל, פרופ' רות קנר וקבוצת תיאטרון רות קנר

איש מדע מקשיב למוסיקת המילים. אשת תיאטרון מקשיבה לאיש המדע. שחקני קבוצת התיאטרון מקשיבים לשניהם ומדגימים. 
שיחה וקטעי משחק על הקשר בין שמיעה והקשבה, כוונה והבנה.


פרופ' רות קנר - במאית ויוצרת תיאטרון, פיתחה במהלך השנים שפת במה ייחודית ופורצת דרך. יצירותיה מתאפיינות בחקירה נסיונית של שפת הבמה, בפיתוח טכניקות של תיאטרון סיפור ותנועה, ובעיבודים בימתיים חדשניים של טקסטים ספרותיים ודוקומנטריים.  
קנר היא פרופסור מן המניין בחוג לאמנות התיאטרון באונ' ת"א, מביימת ומעבירה סדנאות בארץ ובעולם. מאז 2005, במאית בית בתיאטרון 'קאי'בטוקיו.


פרופסור דוד הראל - חתן פרס ישראל ב-2004 כיום נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש המחלקה למדעי המחשב ולמתמטיקה שימושית ודקאן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב.  עיקר תחומי התמחותו של פרופ’ הראל בעבר היו במדעי המחשב התיאורטיים  ובעשורים האחרונים הוא מתמקד בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות, במחקרים על מידול ושחזור של ריח ובמידול וניתוח של מערכות ביולוגיות. בין תחומי מחקרו, הוא חוקר כלים העוזרים לבינה המלאכותית, להקשיב, לפענח ולדייק טקסט מדובר.


קבוצת תיאטרון רות קנר הוקמה ב - 1998 ומאז מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי ההבעה במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים, לכינון יצירה שנובעת מהקשבה עמוקה לאמת אישית ואומנותית, בניסיון לייצר פואטיקה בימתית מינימליסטית בה לכל אלמנט יכולת ייצוג ויכולת השתנות.
 

אורך המפגש כשעה וחצי
 

קרא עוד קרא עוד