תאריך:
11.3.24
שני
שעה: 18:00

לעשות תנועה | אורלי פורטל

"סדקים של חושך ואור נגלו בפני כל יום, ההתקדמות הייתה איטית מאוד אך מתמדת, מספקת ברמות עמוקות ביותר, עד שיכולתי לשמוע את אדוות המים כמו את תנועת האוויר העדינה ביותר חודרת לחריצי הכאב והזיכרון ומציפה אותי במים מרפאים."

שיעור פתוח בשיטת 'פורטל האגן' שפיתחה הכוריאוגרפית אורלי פורטל, בהשראת שבטי הברבר והגנאווה מהסהרה, התנסות בפרקטיקות עתיקות ומיטיבות בתנועת האגן על מקצבי המוזיקה המצרית והצפון אפריקאית, מחול שבטי קדום שמרגש את האגן ומשמח את הלב. בימים כמו אלה זהו ריפוי. בנוסף נקיים טקס מחול מהמסדר הסופי הצפון אפריקאי ״אללה״ המשלב צעדים בסיסיים, מקצב ושירה מרוקאית.

ללא צורך בנסיון קודם. אורך השיעור- כשעה ורבע, בבקשה להגיע עם בגדים נוחים.

בחלל הגלריה העליונה, מוגבל ל-40 משתתפים

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
20.2
חמישי
שעה: 20:00

על ההקשבה | פרופ' דוד הראל, פרופ' רות קנר וקבוצת תיאטרון רות קנר

איש מדע מקשיב למוסיקת המילים. אשת תיאטרון מקשיבה לאיש המדע. שחקני קבוצת התיאטרון מקשיבים לשניהם ומדגימים. 
שיחה וקטעי משחק על הקשר בין שמיעה והקשבה, כוונה והבנה.


פרופ' רות קנר - במאית ויוצרת תיאטרון, פיתחה במהלך השנים שפת במה ייחודית ופורצת דרך. יצירותיה מתאפיינות בחקירה נסיונית של שפת הבמה, בפיתוח טכניקות של תיאטרון סיפור ותנועה, ובעיבודים בימתיים חדשניים של טקסטים ספרותיים ודוקומנטריים.  
קנר היא פרופסור מן המניין בחוג לאמנות התיאטרון באונ' ת"א, מביימת ומעבירה סדנאות בארץ ובעולם. מאז 2005, במאית בית בתיאטרון 'קאי'בטוקיו.


פרופסור דוד הראל - חתן פרס ישראל ב-2004 כיום נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש המחלקה למדעי המחשב ולמתמטיקה שימושית ודקאן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב.  עיקר תחומי התמחותו של פרופ’ הראל בעבר היו במדעי המחשב התיאורטיים  ובעשורים האחרונים הוא מתמקד בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות, במחקרים על מידול ושחזור של ריח ובמידול וניתוח של מערכות ביולוגיות. בין תחומי מחקרו, הוא חוקר כלים העוזרים לבינה המלאכותית, להקשיב, לפענח ולדייק טקסט מדובר.


קבוצת תיאטרון רות קנר הוקמה ב - 1998 ומאז מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי ההבעה במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים, לכינון יצירה שנובעת מהקשבה עמוקה לאמת אישית ואומנותית, בניסיון לייצר פואטיקה בימתית מינימליסטית בה לכל אלמנט יכולת ייצוג ויכולת השתנות.
 

אורך המפגש כשעה וחצי
 

קרא עוד קרא עוד