צוות מוביל:
- פרופ' מוטי בן ארי
צוות פרויקט:
- ד"ר רונית בן בסט לוי
תקציר:
המחקר משתמש במסגרת של TPB (Theory of Planned Behavior) כדי לבחון את עמדותיהם וכוונותיהם העתידיות של תלמידי חטיבת ביניים אשר השתתפו בפעילויות רובוטיקה, בנוגע ללימודי מדעי הטבע ומדעי המחשב.
הפרויקט מתמקד בעמדות וכוונות של תלמידי חטיבות ביניים ביחס למקצועות מדעי הטבע ומדעי המחשב לאחר השתתפות בפעילויות רובוטיקה חוץ-קוריקולריות (תחרויות) או קוריקולריות. הממצאים הראו כי בעקבות הפעילויות התלמידים חשים כי הם מתקרבים לעולם המדע, ומתנהלים כמו חוקרים. השימוש ברובוטים איפשר להם לטעות ולתקן את הטעויות שלהם. הפעילויות בתחרויות הרובוטיקה סיפקו פלטפורמה לעיסוק במקצועות מדעיים ולשילובם עם תכנות רובוטים. המחקר סיפק הוכחה אמפירית לכך שלעיסוק ברובוטיקה בחטיבת הביניים יש השפעה חיובית על רצונם של התלמידים ללמוד מקצועות מדעיים גם בחטיבה העליונה.
לקריאה נוספת:
- Ben-Bassat Levy, R., & Ben-Ari, M. (2015). Robotics activities—Is the investment worthwhile? In Proceedings of the 8th International Conference on Informatics in Schools (ISSEP'15), Ljubljana, Slovenia. In A. Brodnik & J. Vahrenhold (Eds.), Lecture Notes in Computer Science 9378, 22-31. Berlin, Germany: Springer.
- Ben-Bassat Levy, R., & Ben-Ari, M. (2017). The Evaluation of Robotics Activities for Facilitating STEM Learning. In Proceedings of the 8th International Conference on Robotics in Education, Sofia, Bulgaria. In W. Lepuschitz, M. Merdan, G. Koppensteiner, R. Balogh, & D. Obdržálek (Eds.), Robotics in Education, Recent Results and Developments, Advances in Intelligent Systems and Computing 630, 132-137. Berlin, Germany: Springer.