צוות מוביל:
- ד"ר בת-שחר דורפמן
- דינה ברטוב
- פרופ' ענת ירדן
צוות פרויקט:
- ד"ר גילה אוזורוסו-חגג
- ד"ר גילה רון
- ד"ר גילת בריל
- היבה נאסר
- זאהר עאמר
- ליודמילה שפיל
- מושירה אלעטאונה
- ד"ר קרין הלוי
מזכירות ואדמיניסטרציה:
ליאור שדהתקציר:
מטרת הפרויקט לקדם אוריינות מדעית ואוריינות מתמטית, וכן לבסס את השילוב בין השתיים בקרב תלמידי מדע וטכנולוגיה בחטיבת הביניים.
לשם כך, פותחו בפרויקט חומרי למידה והוראה, כולל חומרים אינטראקטיביים, לתלמידי כיתות ט' במסלולי מצוינות.
באמצעותם התלמידים לומדים על תופעות מתחום הבריאות, תוך שימוש במיומנויות ותכנים מתמטיים הנלמדים בחט"ב ואלו המוגדרים למבחני פיז"ה.
כמו כן, הם מתרגלים מידול מתמטי על בסיס נתונים אותנטיים שהתקבלו במחקרים במדעי החיים. חומרי הלמידה כוללים 12 יחידות לימוד, כל אחת מהן עוסקת בנושא בריאותי אחר.
חלק מהמיומנויות והתכנים המתמטיים חוזרים בהקשרים שונים ביחידות שונות, ומזמנים לתלמידים הבנה מעמיקה ותרגול מיומנויות במגוון הקשרים. בדרך זו, מתאפשר לתלמידים לחבר את המתמטיקה להיבטים יישומיים בחיי היום יום ובמדע, כפי שמוצע במסגרת מבחני פיז"ה.
עד כה, השתתפו בתכנית מעל 100 כיתות מכל הארץ.
תהליכי הפיתוח וההטמעה מלווים במחקר לצורך שיפור התכנים ובחינת השפעתם על האוריינות המדעית והמתמטית של תלמידים וכן לאפיון ההתפתחות המקצועית של מורים למדעים המלמדים תכנים בעלי אוריינטציה מתמטית.
פרויקט זה ממומן ברובו ע"י קרן טראמפ כחלק מן המהלך של הקרן לקידום המצוינות בחטיבת הביניים.
לקריאה נוספת:
- שילוב תחומי דעת בהוראת נושא הסוכרת, מתוך "קריאת ביניים"