תאריך:
13.3.23
שני
שעה: 20:00

DIS-COVER | שיחה עם רוני סומק

רוני סומק משורר ואמן ששיריו תורגמו ל-44 שפות ולאחרונה הופיעו ספריו "הרמס" ו"הנבדל של האהבה", מתארח לשיחה עם בני גיגר, חוקר במחלקה לאימונולוגיה וביולוגיה רגנרטיבית במכון ויצמן, אשר חוקר את השפה המולקולרית שבה מתקשרים תאים בגוף החי, זה עם זה, וחולקים מידע עם סביבתם. בעבר כיהן בני כראש המחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא, כדיקן מדרשת פיינברג והפקולטה לביולוגיה במכון וכן עמד בראש הקרן הלאומית למדע.

השניים ישוחחו על חדר הלידה של השירים, ועל רגע הלידה של תגלית מדעית. על המשורר והמדען כציידים ועל הרווח ההולך ונמחק בין החיים לבין השורות הקצרות והמנוקדות.

בשיתוף הקהל בחסות מרכז ברגינסקי לממשק בין מדע לרוח.

הכניסה חופשית (על בסיס מקום פנוי)

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
20.2
חמישי
שעה: 20:00

על ההקשבה | פרופ' דוד הראל, פרופ' רות קנר וקבוצת תיאטרון רות קנר

איש מדע מקשיב למוסיקת המילים. אשת תיאטרון מקשיבה לאיש המדע. שחקני קבוצת התיאטרון מקשיבים לשניהם ומדגימים. 
שיחה וקטעי משחק על הקשר בין שמיעה והקשבה, כוונה והבנה.


פרופ' רות קנר - במאית ויוצרת תיאטרון, פיתחה במהלך השנים שפת במה ייחודית ופורצת דרך. יצירותיה מתאפיינות בחקירה נסיונית של שפת הבמה, בפיתוח טכניקות של תיאטרון סיפור ותנועה, ובעיבודים בימתיים חדשניים של טקסטים ספרותיים ודוקומנטריים.  
קנר היא פרופסור מן המניין בחוג לאמנות התיאטרון באונ' ת"א, מביימת ומעבירה סדנאות בארץ ובעולם. מאז 2005, במאית בית בתיאטרון 'קאי'בטוקיו.


פרופסור דוד הראל - חתן פרס ישראל ב-2004 כיום נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש המחלקה למדעי המחשב ולמתמטיקה שימושית ודקאן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב.  עיקר תחומי התמחותו של פרופ’ הראל בעבר היו במדעי המחשב התיאורטיים  ובעשורים האחרונים הוא מתמקד בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות, במחקרים על מידול ושחזור של ריח ובמידול וניתוח של מערכות ביולוגיות. בין תחומי מחקרו, הוא חוקר כלים העוזרים לבינה המלאכותית, להקשיב, לפענח ולדייק טקסט מדובר.


קבוצת תיאטרון רות קנר הוקמה ב - 1998 ומאז מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי ההבעה במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים, לכינון יצירה שנובעת מהקשבה עמוקה לאמת אישית ואומנותית, בניסיון לייצר פואטיקה בימתית מינימליסטית בה לכל אלמנט יכולת ייצוג ויכולת השתנות.
 

אורך המפגש כשעה וחצי
 

קרא עוד קרא עוד