תאריך:
9.6.23
שישי
שעה: 12:30

האקווריום : מעבדה קטנה לאמנות ושירה 

מפגש של שיחה והרמת כוסית לכבוד חנוכתו של חלל תצוגה חדש וניסיוני לאמנות במבואה של אולם סלע: ההאקווריום.

מה קורה לשיר, יצור טקסטואלי שחי על דף, כשנותנים לו לשייט במרחב הדיגיטלי? האם יש שירים שיכולים לחיות אך ורק על מסך? איך קוראים שיר שיודע לזוז? מה קורה לתמונה או סרט כשמכריחים אותם לצאת מגבולות המסך שעליהם הם מוקרנים?

זהו סוג השאלות להן מוקדש ההאקוורים, שכפי ששמו מרמז מכוון להיות סביבת מחקר יצירתית לעבודות העוסקות בהרחבת המעטפת של מדיומים אמנותיים כמו שירה, וידאו, צילום ואמנות דיגיטלית. יצירה חדשה תעלה אחת לחודש, היצירה הראשונה עולה במאי 23.

האוצֵר של הפרויקט, המשורר אלכס בן-ארי, יציג את עקרונות הפעולה של החלל החדש ואת המדיום האמנותי לו הוא מוקדש: הדיפטיך הדיגיטלי. לסיום תתקיים צפייה משותפת ושיחה סביב העבודה הראשונה המוצגת בו: locations.

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
20.2
חמישי
שעה: 20:00

על ההקשבה | פרופ' דוד הראל, פרופ' רות קנר וקבוצת תיאטרון רות קנר

איש מדע מקשיב למוסיקת המילים. אשת תיאטרון מקשיבה לאיש המדע. שחקני קבוצת התיאטרון מקשיבים לשניהם ומדגימים. 
שיחה וקטעי משחק על הקשר בין שמיעה והקשבה, כוונה והבנה.


פרופ' רות קנר - במאית ויוצרת תיאטרון, פיתחה במהלך השנים שפת במה ייחודית ופורצת דרך. יצירותיה מתאפיינות בחקירה נסיונית של שפת הבמה, בפיתוח טכניקות של תיאטרון סיפור ותנועה, ובעיבודים בימתיים חדשניים של טקסטים ספרותיים ודוקומנטריים.  
קנר היא פרופסור מן המניין בחוג לאמנות התיאטרון באונ' ת"א, מביימת ומעבירה סדנאות בארץ ובעולם. מאז 2005, במאית בית בתיאטרון 'קאי'בטוקיו.


פרופסור דוד הראל - חתן פרס ישראל ב-2004 כיום נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש המחלקה למדעי המחשב ולמתמטיקה שימושית ודקאן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב.  עיקר תחומי התמחותו של פרופ’ הראל בעבר היו במדעי המחשב התיאורטיים  ובעשורים האחרונים הוא מתמקד בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות, במחקרים על מידול ושחזור של ריח ובמידול וניתוח של מערכות ביולוגיות. בין תחומי מחקרו, הוא חוקר כלים העוזרים לבינה המלאכותית, להקשיב, לפענח ולדייק טקסט מדובר.


קבוצת תיאטרון רות קנר הוקמה ב - 1998 ומאז מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי ההבעה במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים, לכינון יצירה שנובעת מהקשבה עמוקה לאמת אישית ואומנותית, בניסיון לייצר פואטיקה בימתית מינימליסטית בה לכל אלמנט יכולת ייצוג ויכולת השתנות.
 

אורך המפגש כשעה וחצי
 

קרא עוד קרא עוד