תאריך:
15.11.22
שלישי
שעה: 20:30

JAZZLAB #1: אחינועם ניני גילי דור I ורניקה - זיכרון . תו . מילה

סדרת ההופעות ״JAZZLAB" בניהולה האמנותי של המוזיקאית חן לוי, כוללת שלוש הפקות מקור ייחודיות השואבות השראה מן המאמרים של חוקרי מכון ויצמן. מורי ובוגרי מחלקת הג׳אז ב״רימון״ נותנים פרשנות מוזיקלית לרעיונות מדעיים ומזמינים את הקהל אל מעבדת היצירה שעל הבמה.
סדרה זו היא פרי שיתוף הפעולה של מחלקת הג׳אז בבית הספר ״רימון״ ל'תרבות בסלע' - תוכנית התרבות החדשה באולם מיכאל סלע, במכון ויצמן למדע .

החיבור בין עולם הג'אז השואף להבעה, חופש ושחרור מוחלט, לעולם המדעים המדויקים - לכאורה הפוכים , אך בצלילה למאמרים מדעיים שנכתבו על ידי חוקרי מכון ויצמן למדע, התגלו נקודות השקה מרגשות שהיו ההשראה להופעות בסדרה.

המפגש הראשון בסדרה קושר את השפה אל הצלילים. ״אזור וֶרְנִיקָה״ בקליפת המוח, הוא שאחראי לתפקוד השפה והזיכרון של הצלילים בשפה- בלעדיו לא נוכל לתקשר ולהעביר מידע. אותו אזור בו אחינועם ניני, השתמשה כדי להמציא שפה חדשה תוך הקשבה וחיבור לחברי ההרכב שלה בהופעה מבוססת אלתור- ״ורניקה- זיכרון. תו. מילה- אחינועם ניני וגיל דור״.

העבודה המשותפת של גיל דור, ממייסדי ׳רימון׳ ואחינועם ניני, תלמידתו לשעבר של דור ב׳רימון׳, יחד עם חברי ההרכב, העמידה במרכז את הרצון להיות חופשיים, מבוססי אלתור, עם מעט מאוד חוקים בנגינה המשותפת. החיפוש היפהפיה הזה הביא את ניני ליצירת שפה חדשה דרכה היא מייצרת קשר עם חברי ההרכב שעל הבמה.

״ורניקה- זיכרון. תו. מילה״ הוא מפגש אינטואיטיבי מוזיקלי בין דור וניני ובין הנגנים בהרכב- דניאל דור, גם הוא בוגר בית הספר ׳רימון׳ ורוסלן סירוטה.

הופעה מבוססת אילתור שמתוכה נולדה שפת ג׳אז חדשה - המזמינה את הקהל, לחוות יצירה בזמן אמת כאשר חברי ההרכב יוצרים את המוזיקה יש מאין.

אחינועם ניני- שירה | גיל דור- גיטרה וניהול מוזיקלי | פסנתר- רוסלן סירוטה | דניאל דור- תופים

שני מפגשים נוספים בסדרה:
30.12.22 - קטיה טובול מארחת את אלברט בגר : הרעש העצבי המאורגן
20.1.23 - רונן שמואלי וסגול 59: אנטרופיה - זמן חלל ומקצב

ניהול אמנותי- חן לוי
חן לוי, מוזיקאית, זמרת ויוצרת.  מופיעה בארץ ובחו״ל , ב-2018 יצא אלבום הבכורה שלה –"חן לוי" וב- 2020 אלבומה השני -״The two movements of life".
לוי מנהלת את פסטיבל הג׳אז ״QueenTA Woman Jazz festival" ואת מסלול הג'אז הווקאלי בבית הספר למוזיקה ״רימון״ בו היא גם מלמדת קורסי אלתור ג׳אז ופיתוח קול.

מקומות ישיבה מוזלים בגושים צדדיים - 135 ₪

כרטיסים לסטודנטים: 60 ₪ קוד הנחה : רימון (בהצגת כרטיס סטודנט בכניסה)

כרטיסים לכל הסדרה: 330 ש"ח

(המחירים אינם כוללים עמלת מכירת כרטיסים דיגיטלית בסך 5 ₪)

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
20.2
חמישי
שעה: 20:00

על ההקשבה | פרופ' דוד הראל, פרופ' רות קנר וקבוצת תיאטרון רות קנר

איש מדע מקשיב למוסיקת המילים. אשת תיאטרון מקשיבה לאיש המדע. שחקני קבוצת התיאטרון מקשיבים לשניהם ומדגימים. 
שיחה וקטעי משחק על הקשר בין שמיעה והקשבה, כוונה והבנה.


פרופ' רות קנר - במאית ויוצרת תיאטרון, פיתחה במהלך השנים שפת במה ייחודית ופורצת דרך. יצירותיה מתאפיינות בחקירה נסיונית של שפת הבמה, בפיתוח טכניקות של תיאטרון סיפור ותנועה, ובעיבודים בימתיים חדשניים של טקסטים ספרותיים ודוקומנטריים.  
קנר היא פרופסור מן המניין בחוג לאמנות התיאטרון באונ' ת"א, מביימת ומעבירה סדנאות בארץ ובעולם. מאז 2005, במאית בית בתיאטרון 'קאי'בטוקיו.


פרופסור דוד הראל - חתן פרס ישראל ב-2004 כיום נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש המחלקה למדעי המחשב ולמתמטיקה שימושית ודקאן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב.  עיקר תחומי התמחותו של פרופ’ הראל בעבר היו במדעי המחשב התיאורטיים  ובעשורים האחרונים הוא מתמקד בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות, במחקרים על מידול ושחזור של ריח ובמידול וניתוח של מערכות ביולוגיות. בין תחומי מחקרו, הוא חוקר כלים העוזרים לבינה המלאכותית, להקשיב, לפענח ולדייק טקסט מדובר.


קבוצת תיאטרון רות קנר הוקמה ב - 1998 ומאז מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי ההבעה במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים, לכינון יצירה שנובעת מהקשבה עמוקה לאמת אישית ואומנותית, בניסיון לייצר פואטיקה בימתית מינימליסטית בה לכל אלמנט יכולת ייצוג ויכולת השתנות.
 

אורך המפגש כשעה וחצי
 

קרא עוד קרא עוד