תאריך:
1.7.23
שבת
שעה: 12:30

מיושה: קולה של הבוסה נובה

היה לה קול נפלא, כישרון מוזיקלי ואנרגיית חיים יוצאת דופן, אבל מיושה נותרה בצל, כשאת מרכז הבמה תפסו הגברים: אחיה (צ'יקו בוארקי), בעלה (ז'או ז'ילברטו) והשותף המוזיקלי שלה (אנטוניו קרלוס ז'ובים). וכשהבוסה נובה כבשה את העולם, היא הלחינה, שרה הקליטה והופיעה בכל העולם עם הענקים הברזילאים. אלא שאחרי שנישאה וילדה, היא נדחקה אט אט לשוליים. "חשבתי שזה לא מגיע לי", היא אמרה, "שהאגדה הזאת לא תתגשם בשבילי". חמש שנים אחרי מותה, אחיינה הבמאי דניאל זרבוס, מעלה אוצרות יפהפיים ומרגשים מן הארכיון המשפחתי כדי לספר את סיפור חייה המרתק של מיושה, ולהשיב אותה, כראוי, אל אור הזרקורים

ברזיל/ צרפת 2022 | 98 דקות | אנגלית צרפתית ופורטוגוזית, עברית תרגום לאנגלית .

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
20.2
חמישי
שעה: 20:00

על ההקשבה | פרופ' דוד הראל, פרופ' רות קנר וקבוצת תיאטרון רות קנר

איש מדע מקשיב למוסיקת המילים. אשת תיאטרון מקשיבה לאיש המדע. שחקני קבוצת התיאטרון מקשיבים לשניהם ומדגימים. 
שיחה וקטעי משחק על הקשר בין שמיעה והקשבה, כוונה והבנה.


פרופ' רות קנר - במאית ויוצרת תיאטרון, פיתחה במהלך השנים שפת במה ייחודית ופורצת דרך. יצירותיה מתאפיינות בחקירה נסיונית של שפת הבמה, בפיתוח טכניקות של תיאטרון סיפור ותנועה, ובעיבודים בימתיים חדשניים של טקסטים ספרותיים ודוקומנטריים.  
קנר היא פרופסור מן המניין בחוג לאמנות התיאטרון באונ' ת"א, מביימת ומעבירה סדנאות בארץ ובעולם. מאז 2005, במאית בית בתיאטרון 'קאי'בטוקיו.


פרופסור דוד הראל - חתן פרס ישראל ב-2004 כיום נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש המחלקה למדעי המחשב ולמתמטיקה שימושית ודקאן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב.  עיקר תחומי התמחותו של פרופ’ הראל בעבר היו במדעי המחשב התיאורטיים  ובעשורים האחרונים הוא מתמקד בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות, במחקרים על מידול ושחזור של ריח ובמידול וניתוח של מערכות ביולוגיות. בין תחומי מחקרו, הוא חוקר כלים העוזרים לבינה המלאכותית, להקשיב, לפענח ולדייק טקסט מדובר.


קבוצת תיאטרון רות קנר הוקמה ב - 1998 ומאז מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי ההבעה במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים, לכינון יצירה שנובעת מהקשבה עמוקה לאמת אישית ואומנותית, בניסיון לייצר פואטיקה בימתית מינימליסטית בה לכל אלמנט יכולת ייצוג ויכולת השתנות.
 

אורך המפגש כשעה וחצי
 

קרא עוד קרא עוד