תאריך:
22.6.23
חמישי
שעה: 21:00

פקרוני فكروني Fakarouni | אורלי פורטל

יצירת מחול אקספרסיבית שמטשטשת את גבולות המגדר של המחול המזרחי הנשי המסורתי ומאפשרת מקום גם לגברים, מלווה בקולה של הזמרת והמוזיקאית אֻםּ כֻּלְת'וּם בהקלטה מהופעה חיה, מוזיקאית אשר פילסה לעצמה דרך בעולם גברי והיתה לסמל התרבות הערבית המודרנית, מקור השראה לחופש ולביטוי נשי עוצמתי.

גבולות המגדר מיטשטשים כאשר משחקי כוח עתיקים נבחנים לעומק ומתגבשת הגדרה חדשה של גבריות סמכותית במחול קברט וירטואוזי עכשווי. מוזיקה ושירה נשזרים יחד בתנועה הטקסית הסוחפת של הגוף ליצירת מפגן מרתק של מיתוס התשוקה.

כוריאוגרפיה: אורלי פורטל רקדנים: אנדרסון בראז, ארתור אסטמן, אורלי פורטל

מוזיקה: "פקרוני" מילים ולחן: מוחמד עבד אל-ואהב, ביצוע: אום כולתום

עיצוב תאורה: נדב ברנע עיצוב תלבושות: רוסלו שמריה

משך המופע: כ-60 דקות

היצירה נתמכת ע"י רזידנסי במרכז סוזן דלל, מפעל הפיס, קרן רבינוביץ, מנהל תרבות,עמותת הכוריאוגרפים

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
20.2
חמישי
שעה: 20:00

על ההקשבה | פרופ' דוד הראל, פרופ' רות קנר וקבוצת תיאטרון רות קנר

איש מדע מקשיב למוסיקת המילים. אשת תיאטרון מקשיבה לאיש המדע. שחקני קבוצת התיאטרון מקשיבים לשניהם ומדגימים. 
שיחה וקטעי משחק על הקשר בין שמיעה והקשבה, כוונה והבנה.


פרופ' רות קנר - במאית ויוצרת תיאטרון, פיתחה במהלך השנים שפת במה ייחודית ופורצת דרך. יצירותיה מתאפיינות בחקירה נסיונית של שפת הבמה, בפיתוח טכניקות של תיאטרון סיפור ותנועה, ובעיבודים בימתיים חדשניים של טקסטים ספרותיים ודוקומנטריים.  
קנר היא פרופסור מן המניין בחוג לאמנות התיאטרון באונ' ת"א, מביימת ומעבירה סדנאות בארץ ובעולם. מאז 2005, במאית בית בתיאטרון 'קאי'בטוקיו.


פרופסור דוד הראל - חתן פרס ישראל ב-2004 כיום נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש המחלקה למדעי המחשב ולמתמטיקה שימושית ודקאן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב.  עיקר תחומי התמחותו של פרופ’ הראל בעבר היו במדעי המחשב התיאורטיים  ובעשורים האחרונים הוא מתמקד בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות, במחקרים על מידול ושחזור של ריח ובמידול וניתוח של מערכות ביולוגיות. בין תחומי מחקרו, הוא חוקר כלים העוזרים לבינה המלאכותית, להקשיב, לפענח ולדייק טקסט מדובר.


קבוצת תיאטרון רות קנר הוקמה ב - 1998 ומאז מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי ההבעה במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים, לכינון יצירה שנובעת מהקשבה עמוקה לאמת אישית ואומנותית, בניסיון לייצר פואטיקה בימתית מינימליסטית בה לכל אלמנט יכולת ייצוג ויכולת השתנות.
 

אורך המפגש כשעה וחצי
 

קרא עוד קרא עוד