תאריך:
8.6.23
חמישי
שעה: 21:00

VHS - ד"ש מהעבר | רננה רז​ וניצן כהן

מה קורה כשטל פרידמן, שירילי דשא, רוני קובן, רננה רז, דורון נשר, קורין קיציס, יוסי צברי ויובל המאירי פוגשים את עצמם.ן בקלטות VHS ישנות שלהם?

רננה רז וניצן כהן יצרו פורמט בימתי שמזמין שמונה יוצרים ויוצרות מתחומים שונים, לחזור לרגע משמעותי בעברם שצולם בקלטת VHS. אל הרגע המצולם הזה הם מגיבים מהנקודה בה הם נמצאים היום, בדרכם הייחודית. הביוגרפיות האישיות של המשתתפים/ות יוצרות אוסף של רגעים נוגעים ללב ומעוררי מחשבה שמתחברים יחד למפגש חזותי עם מי שהיינו ועם הזמן עצמו ויוצרים חוויה בימתית ואנושית מרתקת.

קונספט וניהול אמנותי: רננה רז וניצן כהן הפקה: אורית וון אוס עיצוב תאורה: רותם אלרואי עריכת וידאו: ניצן
כהן, קורין קיציס, ניר ייני הקרנות: אקרניניו
הועלה לראשונה בתיאטרון 'תמונע'; במסגרת פסטיבל א-ז'אנר 2021, ובפסטיבל ישראל 2022 .

הזמנת כרטיסים: to-mix.co.il

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
20.2
חמישי
שעה: 20:00

על ההקשבה | פרופ' דוד הראל, פרופ' רות קנר וקבוצת תיאטרון רות קנר

איש מדע מקשיב למוסיקת המילים. אשת תיאטרון מקשיבה לאיש המדע. שחקני קבוצת התיאטרון מקשיבים לשניהם ומדגימים. 
שיחה וקטעי משחק על הקשר בין שמיעה והקשבה, כוונה והבנה.


פרופ' רות קנר - במאית ויוצרת תיאטרון, פיתחה במהלך השנים שפת במה ייחודית ופורצת דרך. יצירותיה מתאפיינות בחקירה נסיונית של שפת הבמה, בפיתוח טכניקות של תיאטרון סיפור ותנועה, ובעיבודים בימתיים חדשניים של טקסטים ספרותיים ודוקומנטריים.  
קנר היא פרופסור מן המניין בחוג לאמנות התיאטרון באונ' ת"א, מביימת ומעבירה סדנאות בארץ ובעולם. מאז 2005, במאית בית בתיאטרון 'קאי'בטוקיו.


פרופסור דוד הראל - חתן פרס ישראל ב-2004 כיום נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש המחלקה למדעי המחשב ולמתמטיקה שימושית ודקאן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב.  עיקר תחומי התמחותו של פרופ’ הראל בעבר היו במדעי המחשב התיאורטיים  ובעשורים האחרונים הוא מתמקד בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות, במחקרים על מידול ושחזור של ריח ובמידול וניתוח של מערכות ביולוגיות. בין תחומי מחקרו, הוא חוקר כלים העוזרים לבינה המלאכותית, להקשיב, לפענח ולדייק טקסט מדובר.


קבוצת תיאטרון רות קנר הוקמה ב - 1998 ומאז מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי ההבעה במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים, לכינון יצירה שנובעת מהקשבה עמוקה לאמת אישית ואומנותית, בניסיון לייצר פואטיקה בימתית מינימליסטית בה לכל אלמנט יכולת ייצוג ויכולת השתנות.
 

אורך המפגש כשעה וחצי
 

קרא עוד קרא עוד