.
פתוח קריירה בעולם עסקי למדעניםהתכנית הייחודית NANObusiness הינה פרי שיתוף פעולה של בית הספר למחקר-מכון ויצמן למדע והכשרת מנהלים ולימודי חוץ במרכז הבינתחומי הרצליה. התכנית היא חלק מתכנית ״פיתוח קריירה״ שבית הספר למחקר-מכון ויצמן למדע מציע לתלמידיו. ייעודה של התכנית לחשוף תלמידי מחקר במדע הבסיסי למונחים ומושגים מהעולם העסקי, במטרה להקנות להם ידע וכלים לפיתוח חשיבה עסקית על בסיס אשכולות ליבה ממנהל עסקים. ידע זה יסייע למשתתפים בתכנית בצעדיהם הראשונים בשלב הקריירה הבא שלהם, ואף ישפר את פוטנציאל ההעסקה שלהם בשוק התחרותי, כראשי צוותי מחקר ופיתוח, כיזמים בחברות הזנק, בתפקידי מפתח מקצועיים במשרדים ממשלתיים, כראשי קבוצות מחקר באקדמיה, במערכת החינוך ועוד. התכנית משלבת למידה אקדמית בהובלת מיטב מרצי המרכז הבינתחומי, תוך שילוב למידה התנסותית המבוססת על ניתוח מקרי בוחן ותרגול כלים שונים.
תכנית הקורס
|
|||||||||||||||||||||
הרשמה לקורס: באמצעות מערכת הקורסים של בית הספר למחקר-מכון ויצמן למדע מועד אחרון להרשמה: ניתן להירשם עד ה-21 בנובמבר 2019 שכר לימוד: מהמשתתפים בקורס ייגבו 300 ש״ח – דמי השתתפות עצמית בעלות הקורס. הסכום הנ״ל ייגבה (בניכוי מהמלגה) מכל מי שתשלח אליו הודעת קבלה לקורס והוא לא יבטל את השתתפותו בקורס שבוע לפני תחילתו. שפת ההוראה: שפת ההוראה בסדרה הנוכחית תהיה עברית מקום הקורס: אולם הרצאות C בבית הספר למחקר-מכון ויצמן למדע תעודת השתתפות: למשתתפים תוענק תעודה מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה המאשרת את השתתפותם בקורס. |
|||||||||||||||||||||
מפגש חשיפה ארגונים משקיעים משאבים רבים בגיוס לקוחות חדשים ובשימור הקיימים. רבים שמים דגש על איכות המוצר או על מחיר תחרותי אך לרב, הערך הייחודי שבאמת יכול לבדל את הארגון מהמתחרים, טמון בעיקר בחוויה שמיוצרת עבור הלקוח. החוויה מתחילה ב"לראות" את הלקוח, להבין מה הצורך האמיתי שלו, להקשיב לו ולהתאים לו את הפתרון שיהיה בעל הערך הרב ביותר עבורו. בהרצאה ״תקשורת ממוקדת ערך״ נלמד שבשביל להיות נכס ולא נטל לארגון שהתקבלתם לעבוד בו אתם נדרשים להבין "שהלקוח" הוא המנהל שלך, העובדים שלך או קולגה במחלקה אחרת. מה נלמד? כלים אופרטיביים אשר יסייעו לכם למסגר את המטרה שלכם תוך שימת הצורך של הלקוח שלכם במרכז וכך להניע אותו שלא מכוח הסמכות.
מנהלים בעידן המודרני ניצבים בפני אתגרים רבים ובהם הגעה לתוצאות באמצעות ויחד עם האנשים עימם הם עובדים. המפגש יתמקד ביתרונות של עבודות צוות תוך דגש על מאפיינים של הפרט כמו אישיות ומוטיבציה, מאפיינים של הצוות, כגון גיבוש וחוללות, וגורמי הקשר, כגון תרבות הארגון בו הצוות פועל. הסדנא תכלול התנסות חווייתית שתאפשר לכל משתתף להכיר את האופן בו הוא או היא מתפקדים בצוות, מידת ההשפעה של כל משתתף על חברי צוות אחרים, ואת התרומה המוספת של עבודה בצוות לביצועים של כל פרט בנפרד. מעבר לתרגיל, המפגש יכלול גם הרצאה פרונטליות מלווה בדיונים ובה נתבסס על מחקרים עדכניים השייכים לעולם התוכן של מחקרי צוותים והאופן שבו מאפייני פרטים משתלבים עם מאפייני צוותים בכדי להגביר ביצועים בארגונים.
לכולנו יש תבניות התנהגות מילוליות ולא-מילוליות, הרגלים ייחודיים שחוזרים על עצמם. מודעות אליהם מאפשרת לנו לזהות דפוסים ולשנות תבניות התנהגות שאינן משרתות עוד את המסר. מטרת הסדנה היא להפוך את המשתתפים לדוברים מעולים. לחזק את עוצמותיהם, לאתר את תבניות ההתנהגות שאינן משרתות אותם ולעזור להם לשנות אותן. במשגרת הסדנה יקבלו המשתתפים ארגז כלים יישומי שמאפשר תוצאות מידיות שיבטיח תגובות חיוביות למסרים שלהם וישפר את יכולת ההופעה והשכנוע שלהם.
"חשיבת משא ומתן" הינה היכולת לנהל תהליך משא ומתן מורכב ביעילות ובתחכום, לאורך זמן ובמציאות משתנה והיא מעניקה כלים מעבר ליכולות בסיסיות של ניהול משא ומתן ונותנת מענה לאתגר המערכתי בפניו ניצב מנהל או מנהלת במגזר העסקי. מטרת המפגש לחשוף בפני המשתתפים את עקרונות "ארגז הכלים" של ניהול תהליכי מו"מ במתארים השונים: כלי זיהוי ואבחון המסייעים למנהל המו"מ לאבחן את הסיטואציה המבנית, הפסיכולוגיה המערכתית בה מתנהל מו"מ, כלי ניתוח באמצעותם נבנה המו"מ והאסטרטגיות העומדות בבסיסו, וכלי מימוש הכוללים מהלכי שכנוע והתמודדות עם משברים במהלך המו"מ.
מפגש 4 התמקדות בשני ניתוחי אירוע של 2 חברות אמריקאיות Groupon ו-Dreamworks , דרכם ניתן ללמוד על חשיבות המידע החשבונאי לקבלת החלטות השקעה ובניהול חברות. חשיבות המידע החשבונאי יחד עם הגמישות המובנת בכללי החשבונאות יוצרים כר פורה לקבלת החלטות חשבונאיות המושפעות מתמריצים אישיים כגון שכר ובטחון תעסוקתי או במילים אחרות ניהול רווחים והדו"חות הכספיים.
חדשנות פועלת על פי רוב בסביבה תוקפנית המסכנת את זרע החדשנות. התוקפנות איננה נובעת מזדון או מעוינות: היא נובעת מכך שאדמת השוק והארגון איננה מתאימה לכל סוג זרע. בהרצאה יוצגו מספר מנגנוני כישלון, חלקם אינם מוכרים. כך למשל נראה שכשמודבר בחדשנות רדיקלית דווקא סוכני החדשנות הנאמנים מהעבר יהיו הראשונים להפנות גב לחדשנות הנוכחית, וכיצד דווקא בעלי מעמד נמוך בהירארכיה המקצועית יכולים להיות בעלי הברית המשמעותיים. הכירות עם מנגנונים אילו יכולה להגדיל את סיכויי ההצלחה, או למזער את נזקי ההתנגדות לחדשנות פאנל שאלות ותשובות:
|
|||||||||||||||||||||
מרצי התכנית מר עמרי אביסף, מנחה בכיר, בחברת Vayomar, בסקטור העסקי, הציבורי, אקדמי וכן יזמים צעירים. עמרי בעל תואר ראשון במשפטים וממשל מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ובעל רישיון עריכת דין בישראל, בצבא שירת כקצין ביחידה מיוחדת בחיל המודיעין. לפני הגעתו לחברה, סיים שנת התמחות במשרד עו”ד גורניציקי ושות’ במחלקת ליטגציה. מנחה ומנטור באקסלרטור של בוגרי 8200. ד"ר מישל שטיין ניר, מומחית לרטוריקה פוליטית וחוקרת תקשורת, פועלת בעיקר באמצעות חברה בבעלותה המכשירה בכירים בכל משרדי הממשלה ובמגזר העסקי והאקדמי באמנות הרטוריקה, בעברית ובאנגלית. מרצה בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה, ובאוניברסיטאות בר אילן ותל אביב. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בשאלה: מה הופך נאום ליעיל ו"תופס" כותרות? ובמסגרתה מיסדה את תיאוריית ספקטרום האינטליגנציות הרטוריות והפרופיל התקשורתי האישי בהתבסס על תבניות התנהגות רטוריות-קוגניטיביות. ד"ר רונן הופמן, ד"ר ליחסים בינלאומיים. מרצה לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז חנן רוזן איש צוות בגבים משנת 2002 . מנחה מוביל ומנוסה ביותר במגוון הכשרות למנהלים ובעלי תפקידים בארגונים, בתחומי המשא ומתן, ניהול קונפליקטים וגישור, שיתופי פעולה, חשיבה יצירתית ועוד. בהיותו שחקן מקצועי מנחה חנן פעילויות רבות משתתפים בתחומי העשייה של גבים. פרופ' דן סגל, בעל תואר Ph.D בחשבונאות מאוניברסיטת NYU ; כיהן כפרופסור באוניברסיטת טורונטו טרם הצטרפותו למרכז הבינתחומי הרצליה. תחומי המחקר כוללים את ההשפעות הכלכליות של המידע החשבונאי וניהול רווחים. פרסם מאמרים בירחונים המובילים בתחום החשבונאות והמימון. תחומי ההוראה כוללים חשבונאות פיננסית, וניתוח דוחות כספיים והערכות שווי, בתוכנית החשבונאות ובתוכנית MBA. פרופ' יעקב גולדנברג, פרופסור לשיווק בביה"ס למנע"ס במרכז הבינתחומי, ופרופסור אורח בביה"ס למנהל עסקים בקולומביה. מומחה ליצירתיות, פיתוח מוצרים חדשים, הפצת חידושים, מורכבות בדינמיקות שוק והשפעות של רשתות חברתיות. עבודותיו המדעיות פורסמו בכתבי עת מובילים בעולם והוא מחברם של שני ספרים בהוצאת קיימברידג'. עבודותיו סוקרו בעיתונים: NY Times, Wall Street Journal, Wired, The Economist, Boston Globe ועוד. דר' דניאל דיקובסקי הוא חוקר חומרים וראש מחלקת מחקר ופיתוח בחברת Stratasys , יצרנית ומפתחת של מדפסות וחומרים להדפסה תלת ממדית, ליצירת גופים פיסיים ישירות ממידע דיגיטלי. המחקר של דניאל מתמקד בהדפסה מרובת חומרים – טכנולוגיה המאפשרת להדפיס באופן סימולטני מספר חומרים שונים באותו האובייקט, טכנולוגיה זו מאפשרת יצירת תכונות חדשות באובייקטים המודפסים ומובילה לייצור ופיתוח של חומרים חדשים. דניאל הוא דוקטור בהנדסה ביו-רפואית מהטכניון ומאסטר בכימיה שימושית מהאוניברסיטה העברית. |
|||||||||||||||||||||
Nanobusiness for scientistsSponsored by the Dimitris N. Chorafas Foundation The unique “NANObusiness” lecture series is a collaboration between the Feinberg Graduate School at the Weizmann Institute of Science and the Executive Education and Continuing Studies at the IDC Herzliya. This lecture series is part of the Career Development Program that the Feinberg Graduate School offers to its students. The goal is to expose research students in science to basic concepts of the business world, and provide them with the necessary knowledge to develop business-like thinking based on the core academic clusters of Business Administration. This knowledge should help participants in taking their first steps toward the next stage in their career, as well as improve their employment potential in the competitive job market, as leaders of R&D teams, entrepreneurs in startup companies, in leading professional positions in government ministries, as lead researchers in academic institutions, in the educational system etc. The program combines academic lectures given by top IDC faculty members with experiential learning based on case study analysis. |
|||||||||||||||||||||
Special session (open to the entire WIS community) Organizations invest many resources in recruiting new customers and retaining old ones. Many emphasize the quality of their product or their competitive price, but in most cases the unique value that can really differentiate you from your competition lies mainly in the experience you will be able to provide the customer. The experience begins when you really “see” the customer, understand what his real needs are, listen to him and tailor the solution so that it will be most valuable to him. In the “Value-Oriented Communication” lecture, we will learn that in order to become an asset and not a burden to the organization you work in, you must understand that "the customer" is your manager, employee or colleague. What will we learn? Operative tools that will help you frame your goal while putting your client's need at the center and motivating him without authority.
Managers in the modern era face many challenges, among them are achieving results together with and by the people with whom they work. The workshop will focus on the benefits of teamwork while zooming in the characteristics of the individual such as personality and motivation, characteristics of the team, formation and proficiency, and contextual factors, such as the organizational culture in which the team operates. The workshop will include an experiential learning that will allow each participant to know how they perform in a team, the extent to which each participant influence other team members, and the added contribution of team work to each individual performance. In addition to the exercise, the session will also include a frontal lecture followed by a discussion that is based on recent research belonging to the content world of team research and the why an individual's characteristics combine with team characteristics can enhance performance in organizations.
'Stage Fright' is a common phenomenon among people who need to convey messages effectively in front of audiences of any kind. In all aspects of life we are required to deliver ideas, not always knowing how to present them in a systematic, practical, emotional and creative manner as one. Rhetoric & Persuasion Art lecture aims to develop speakers who say 'Yes' to every opportunity
“Negotiation Thinking” is the ability to conduct a complex negotiation processes efficiently and with sophistication, over time and in a changing reality. This thinking offers methods above and beyond basic negotiation abilities and provides the business managers with tools to face the organization challenges. The goal of the session is to expose participants to the principles of the negotiation management “toolbox” in various aspects: identification and diagnostic tools for the negotiator to analyze structural situations, the systemic psychology in which the negotiation is carried out, the analytic methods that use to set the course of the negotiation and its strategic foundations, and implementation tools that include techniques for persuasion and coping with crises during the negotiation.
The session will focus on the analysis of two events in U.S. companies – Groupon and DreamWorks; events from which we can learn about the importance of accounting information for making investment decisions and company management. The importance of accounting information coupled with the inherent flexibility of accounting rules provide fertile ground for making accounting decisions influenced by individual incentives, such as salary and employment security, or in other words, earnings management and the financial statements.
Creativity is commonly considered as something “outside the box”, not systematic, that requires a spark (of genius sometimes) and belongs to few and exceptional people. In reality there are no boxes. There are only constraints and challenges, and creativity is within the framework they create and not outside of it. Creativity can be improved just as any other conceptual or managerial skill, even more, up to date approaches engage in systematic methods for identifying the spark of elusive or hidden ideas. The method defines the creative process as a conscious activation of organized analytical tools; it enables the production of new and successful ideas without a need for coincidence or sudden sparks, but rather as the result of an organized process of thought that operates defined thinking tools and has a broad range of applications.
|
|||||||||||||||||||||
Program lecturers
Dr. Michelle Stein Teer is Head of the "Upstart" program, minor track in entrepreneurship at the Adelson School at IDC. She holds a PhD in Interactive Television from Columbia University and has served as an Adjunct Professor of Digital Media at IDC Herzliya since 2008. Gali’s research interests include the impact of digital transformation on media industries and consumer behavior. Gali is an Advisory Board member for Nielsen Innovate, an early stage investment arm of Nielsen. Dr. Ronen Hoffman holds a Ph.D. in International Relations. He lectures on government, diplomacy and strategy at the Interdisciplinary Center Herzliya. Dr. Hoffman was a Member of the 19th Knesset, serving on the Defense and Foreign Affairs Committee and as Chair of the Foreign Affairs and Public Diplomacy Subcommittee. He is an expert in the fields of conflict management and resolution, political psychology and political negotiations. Dr. Hoffman has served as a senior adviser to the Minister of Defense, as secretary of the Israeli delegation for peace negotiations with Syria, and is the co-founder of the International Policy Institute for Counter-Terrorism at the Interdisciplinary Center Herzliya. Hanan Rosen is a team member of Gevim since 2002. He is a leading coach with vast experience in training for managers and officials in organizations, in the fields of negotiation, conflict management and mediation, collaborations, creative thinking and more. As a professional actor Hanan facilitates multi-participant activities in Gevim’s fields of endeavor. Prof. Dan Segal holds a Ph.D. in Accounting from New York University. Prior to joining the Interdisciplinary Center Herzliya he was professor at the University of Toronto. His primary research interests include the effects of accounting information on economic decisions and earnings management. Prof. Segal has published research papers in leading accounting and finance journals. He teaches in the Accounting Program and in the MBA, lecturing on financial accounting, analysis of financial statements and valuation. Prof. Jacob Goldenberg is a professor of marketing at the Arison School of Business at the Interdisciplinary Center Herzliya, and a visiting professor at the Columbia Business School. He is an expert on creativity, new product development, diffusion of innovation, complexity in market dynamics and social networks effects. Prof. Goldenberg has published in leading international journals and he is an author of two books published by Cambridge University Press. His scientific work has been covered, among other, in The New York Times, The Wall Street Journal, The Boston Globe, The Economist, and in Wired. Dr. Daniel Dikovsky is a materials scientist and R&D Manager at Stratasys Ltd., a manufacturer of 3D printing equipment and materials for creating physical objects directly from digital data. The Israeli branch of Stratasys (formerly Objet Ltd.) utilizes ink-jet technology for printing three-dimensional polymer objects. Daniel’s research focuses on Multi-Material 3D Printing technology enabling the generation of Digital Materials. These materials are created by simultaneous deposition of multiple material components onto the printing tray. Daniel holds a Ph.D. degree in Biomedical Engineering from The Technion – Israel Institute of Technology and a M.Sc. degree in Applied Chemistry from The Hebrew University of Jerusalem, Israel. |
Dimitris N. Chorafas lecture series B 2018
.
|
תאריך |
נושא |
מרצה |
07 בנובמבר 2018 |
ניהול והנעת צוות |
ד״ר יעל אלרז שפירה |
28 בנובמבר 2018 |
ניהול יזמות |
ד״ר גלי עינב |
19 בדצמבר 2018 |
ניהול פרויקטים |
ד״ר אמיר גוטמן |
09 בינואר 20019 |
חשיבת משא ומתן |
ד״ר רונן הופמן, חנן רוזן |
30 בינואר 2019 |
מה ניתן ללמוד מדוחות כספיים |
פרופסור דן סגל |
20 בפברואר 2019 |
ניהול חדשנות שיטתית |
פרופסור יעקב גולדנברג |
הרשמה לקורס: באמצעות מערכת הקורסים של מדרשת פיינברג
מועד אחרון להרשמה: ניתן להירשם עד ה-21 באוקטובר 2018
שכר לימוד: מהמשתתפים בקורס ייגבו 300 ש״ח – דמי השתתפות עצמית בעלות הקורס. הסכום הנ״ל ייגבה (בניכוי מהמלגה) מכל מי שתשלח אליו הודעת קבלה לקורס והוא לא יבטל את השתתפותו בקורס שבוע לפני תחילתו.
שפת ההוראה: שפת ההוראה בסדרה הנוכחית תהיה עברית
מקום הקורס: אולם הרצאות C במדרשת פיינברג
ימים ושעות: בימי רביעי בין השעות 16:15-20:00
תעודת השתתפות: למשתתפים תוענק תעודה מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה המאשרת את השתתפותם בקורס.
מפגש 1
מיומנויות ניהול :הנעת עובדים לביצועים מצוינים
מנהלים בעידן המודרני ניצבים בפני אתגרים רבים ובהם הגעה לתוצאות באמצעות ויחד עם האנשים עימם הם עובדים. בעידן שבו המטרות שאפתניות, המשימות מורכבות ולוחות הזמנים מאתגרים, ישנו יתרון למנהלים אשר מיטיבים להתאים בין צרכי העובדים עליהם הם ממונים לבין צרכי הארגון בו הם פועלים. במפגש נחתור להבין את המשתנים המניעים אנשים בעולם העבודה ונתמקד בהתנהגויות ניהוליות אשר באמצעותם ניתן למקסם את המחויבות של העובדים למשימות הארגוניות. נעמיק את הלמידה ונתרגל את המיומנויות של מתן ביקורת בונה, שבח מעצים וניהול אפקטיבי של ישיבות צוות. המפגש יכלול הרצאה פרונטליות (30%) מלווה בדיונים ובה נתבסס על מחקרים עדכניים השייכים לעולם התוכן של employee engagement ולמידה התנסותית (70%) אשר תכלול תרגילים וסימולציות.
מפגש 2
ניהול יזמות
רעיונות יזמיים מצוינים יש כמעט לכל אחד, השאלה איך לוקחים אותם קדימה לשלב הבא? מטרת הסדנא היא לתת כלים פרקטיים לחשיבה אסטרטגית ופיתוח מודלים עסקיים למיזמים חדשים. מבנה הסדנא מורכב מהיכרות ותרגול בטכניקות ה Ideation , עבודה בקבוצות שתוליד רעיונות חדשים אותם המשתתפים יצטרכו למקד ולנסח באמצעות מודל הקאנבס וזאת יחד עם טכניקות אימות שילמדו במסגרת התהליך. שימוש במתודולוגיית Lean Start Up ומודל הקאנבס כיוון שהם כלי צמיחה עסקי חשוב לכל יזם.
מפגש 3
ניהול פרויקטים
מנהלים בכירים מופתעים בד"כ מכמות הפרויקטים הנמצאים תחת פיקוחם הישיר או העקיף. חלקם של הפרויקטים נמצא באור הזרקורים, אחרים מתנהלים בכוח האנרציה רחוקים מבקרה ופיקוח ולעיתים קרובות קיימת חפיפה פוטנציאלית או פערי כיסוי המחייבים פיקוח ותאום על. צבר הפרויקטים עשוי להגיע לסכומים והקפי כוח אדם גדולים מאוד . מטרת ההרצאה להעביר תובנות וכלים כיצד לכוון, לתאם, לפקח ולשלב את פעילות הפרויקטים שבתחום אחריותו הבלעדית או החלקית, במינון הנכון תחת אילוצי העדיפויות והזמן המוגבלים העומדים לרשותו. ההרצאה תכלול את מחזור חיי הפרויקט והשלבים החשובים לניהול על ממוקד. יושם דגש על הזיהוי הראשוני, הבחינה לפני היישום ,ושלב ההערכה והפקת הלקחים. ההרצאה תשובץ במגוון דוגמאות מתחקירי פרויקטים ציבוריים ועסקיים בארץ ובעולם הממחישים את התובנות.
מפגש 4
חשיבת משא ומתן
"חשיבת משא ומתן" הינה היכולת לנהל תהליך משא ומתן מורכב ביעילות ובתחכום, לאורך זמן ובמציאות משתנה והיא מעניקה כלים מעבר ליכולות בסיסיות של ניהול משא ומתן ונותנת מענה לאתגר המערכתי בפניו ניצב מנהל או מנהלת במגזר העסקי. מטרת המפגש לחשוף בפני המשתתפים את עקרונות "ארגז הכלים" של ניהול תהליכי מו"מ במתארים השונים: כלי זיהוי ואבחון המסייעים למנהל המו"מ לאבחן את הסיטואציה המבנית, הפסיכולוגיה המערכתית בה מתנהל מו"מ, כלי ניתוח באמצעותם נבנה המו"מ והאסטרטגיות העומדות בבסיסו, וכלי מימוש הכוללים מהלכי שכנוע והתמודדות עם משברים במהלך המו"מ.
מפגש 5
מה ניתן ללמוד מדו"חות כספיים
התמקדות בשני ניתוחי אירוע של 2 חברות אמריקאיות Groupon ו- Dreamworks , דרכם ניתן ללמוד על חשיבות המידע החשבונאי לקבלת החלטות השקעה ובניהול חברות. חשיבות המידע החשבונאי יחד עם הגמישות המובנת בכללי החשבונאות יוצרים כר פורה לקבלת החלטות חשבונאיות המושפעות מתמריצים אישיים כגון שכר ובטחון תעסוקתי או במילים אחרות ניהול רווחים והדו"חות הכספיים.
מפגש 6
ניהול חדשנות שיטתית
נהוג לראות את היצירתיות כמהלך "מחוץ לריבוע", חסר שיטתיות, מצריך הברקה לפעמים גאונית וכנחלת אנשים יחידי סגולה. במציאות אין ריבועים. כל מה שיש הוא אילוצים ובעיות, ולאמתו של דבר היצירתיות נמצאת דווקא בתוך המסגרת שהם יוצרים ולא מחוצה לה. יצירתיות ניתן לשפר כמו כל מיומנות מחשבתית או ניהולית, ובניגוד למקובל לחשוב, הגישות העדכניות עוסקות בגישה שיטתית דווקא כדי לאתר את הנצנוץ של אותו רעיון חמקמק או נסתר. השיטה מגדירה את התהליך היצירתי כהפעלה מודעת של כלים אנליטיים סדורים; היא מאפשרת את הפקתם של רעיונות חדשים ומצליחים ללא צורך במקריות או בהברקות-פתע, אלא כפועל יוצא של תהליך חשיבתי סדור, המפעיל כלי חשיבה מוגדרים, ומגוון יישומיו רחב.
מרצי התכנית
ד"ר יעל אלרז שפירא, בוגרת המחלקה לפסיכולוגיה ארגונית מאוניברסיטת בר אילן ובעלת ניסיון עשיר בייעוץ לארגונים מקומיים ובינלאומיים מובילים, בעיקר בבניה ובהנחיה של תכניות לפיתוח מנהלים ובייעוץ אישי למנהלים בדרגות שונות. מרצה מן החוץ בתכנית ה- MBA וה- EMBA והתכנית הבינלאומית IMBA באוניברסיטת בר אילן, ובתכנית למנהל מערכות בריאות MHA באוניברסיטת תל אביב.
ד"ר רונן הופמן, ד"ר ליחסים בינלאומיים. מרצה לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז
הבינתחומי הרצליה, מנהל כנס הרצליה ה- 17 . ד"ר הופמן כיהן כחבר כנסת בכנסת ה- 19 , שירת כחבר בוועדת החוץ והביטחון וכיהן כיו"ר וועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה; מומחה לניהול ויישוב סכסוכים, לפסיכולוגיה פוליטית ולמשא ומתן מדיני לשעבר יועץ מדיני לשר-הביטחון, מזכיר צוות שיחות השלום עם סוריה ומייסד שותף של המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה.
חנן רוזן איש צוות בגבים משנת 2002 . מנחה מוביל ומנוסה ביותר במגוון הכשרות למנהלים ובעלי תפקידים בארגונים, בתחומי המשא ומתן, ניהול קונפליקטים וגישור, שיתופי פעולה, חשיבה יצירתית ועוד. בהיותו שחקן מקצועי מנחה חנן פעילויות רבות משתתפים בתחומי העשייה של גבים.
תמיר הוברמן, עוסק מעל לעשור ביזמות, הקמת חברות סטרטאפ, פטנטים, פיתוח עסקי, מחקר ופיתוח. תמיר מכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי ודירקטור מערכות מידע בחברת יישום, חברת מסחור הידע של האוניברסיטה העברית. דירקטור בחברת ITTN , חברת הגג של כל חברות המסחור בישראל ומכהן כדירקטור במספר חברות. בשנים האחרונות נותן תמיר הדרכות ברחבי העולם בנושאים הקשורים לחדשנות ושיווק באמצעות רשתות חברתיות. תמיר בוגר תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני בביולוגיה מבנית עם התמחות במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית.
פרופ' דן סגל, בעל תואר Ph.D בחשבונאות מאוניברסיטת NYU ; כיהן כפרופסור באוניברסיטת טורונטו טרם הצטרפותו למרכז הבינתחומי הרצליה. תחומי המחקר כוללים את ההשפעות הכלכליות של המידע החשבונאי וניהול רווחים. פרסם מאמרים בירחונים המובילים בתחום החשבונאות והמימון. תחומי ההוראה כוללים חשבונאות פיננסית, וניתוח דוחות כספיים והערכות שווי, בתוכנית החשבונאות ובתוכנית MBA.
פרופ' יעקב גולדנברג, פרופסור לשיווק בביה"ס למנע"ס במרכז הבינתחומי, ופרופסור אורח בביה"ס למנהל עסקים בקולומביה. מומחה ליצירתיות, פיתוח מוצרים חדשים, הפצת חידושים, מורכבות בדינמיקות שוק והשפעות של רשתות חברתיות. עבודותיו המדעיות פורסמו בכתבי עת מובילים בעולם והוא מחברם של שני ספרים בהוצאת קיימברידג'. עבודותיו סוקרו בעיתונים: NY Times, Wall Street Journal, Wired, The Economist, Boston Globe ועוד.
Nanobusiness for scientists
Sponsored by the Dimitris N. Chorafas Foundation
The unique “NANObusiness” lecture series is a collaboration between the Feinberg Graduate School at the Weizmann Institute of Science and the Executive Education and Continuing Studies at the IDC Herzliya. This lecture series is part of the Career Development Program that the Feinberg Graduate School offers to its students. The goal is to expose research students in science to basic concepts of the business world, and provide them with the necessary knowledge to develop business-like thinking based on the core academic clusters of Business Administration. This knowledge should help participants in taking their first steps toward the next stage in their career, as well as improve their employment potential in the competitive job market, as leaders of R&D teams, entrepreneurs in startup companies, in leading professional positions in government ministries, as lead researchers in academic institutions, in the educational system etc. The program combines academic lectures given by top IDC faculty members with experiential learning based on case study analysis.
Session 1
Managerial skills: Motivating employees for excellent performance
Managers in the modern era face many challenges, among them are achieving results together with and by the people with whom they work. At a time when the goals are ambitious, the tasks complex and the timetables challenging, managers who succeed in balancing between the needs of their employees and the needs of the organization have an advantage. In this session we will attempt to understand the factors that motivate people at the work place and we will focus on management behaviors in which we can maximize employees’ commitment to the organizational tasks. We will practice the skills of giving constructive criticism, empowering praise, and effective management of team meetings. The session will include a lecture (30%) accompanied by discussions in which we will use current research from the world of ‘employee engagement’, and experiential learning (70%) which will include exercises and simulations.
Session 2
Project management
Business understanding combined with basic accounting knowledge makes it possible to reach insights at a relatively high speed. The ability to analyze financial statements is an important business tool for the understanding of the financial implications of decision-making, which can shed light on future opportunities and possibilities. A budget is an essential tool in a competitive business environment, the ability to intelligently plan and forecast the business future for each unit will ensure a practical and existential advantage. This core academic cluster aims to introduce participants to key concepts and practical tools for planning and outlining business and work plans – presenting the difference between an intelligently crafted business forecast and a profit and loss statement that reflects the past. As part of their studies, participants will practice the tools and work methods that allow executives to successfully track and manage budgets in a rapidly- changing and uncertain environment.
Session 3
Entrepreneurship management
Many people have excellent entrepreneurial ideas; the question is how do we take these ideas to the next level? The goal of the workshop is to provide practical tools for strategic thinking and developing business models for new ventures. The workshop structure consists of: introduction and practice using Ideation techniques, group work that will produce new ideas the participants will have to sharp and formulate using the Canvas Model, while using authentication techniques that will be taught in the process. The Lean Startup Methodology and the Canvas Model are important business growth tools for every entrepreneur.
Session 4
Negotiation thinking
“Negotiation Thinking” is the ability to conduct a complex negotiation processes efficiently and with sophistication, over time and in a changing reality. This thinking offers methods above and beyond basic negotiation abilities and provides the business managers with tools to face the organization challenges. The goal of the session is to expose participants to the principles of the negotiation management “toolbox” in various aspects: identification and diagnostic tools for the negotiator to analyze structural situations, the systemic psychology in which the negotiation is carried out, the analytic methods that use to set the course of the negotiation and its strategic foundations, and implementation tools that include techniques for persuasion and coping with crises during the negotiation.
Session 5
What Can We Learn from financial statements
The session will focus on the analysis of two events in U.S. companies – Groupon and DreamWorks; events from which we can learn about the importance of accounting information for making investment decisions and company management. The importance of accounting information coupled with the inherent flexibility of accounting rules provide fertile ground for making accounting decisions influenced by individual incentives, such as salary and employment security, or in other words, earnings management and the financial statements.
Session 6
Systematic innovation management
Creativity is commonly considered as something “outside the box”, not systematic, that requires a spark (of genius sometimes) and belongs to few and exceptional people. In reality there are no boxes. There are only constraints and challenges, and creativity is within the framework they create and not outside of it. Creativity can be improved just as any other conceptual or managerial skill, even more, up to date approaches engage in systematic methods for identifying the spark of elusive or hidden ideas. The method defines the creative process as a conscious activation of organized analytical tools; it enables the production of new and successful ideas without a need for coincidence or sudden sparks, but rather as the result of an organized process of thought that operates defined thinking tools and has a broad range of applications.
Program lecturers
Dr. Yael Elraz Shapira is a graduate of the Department of Psychology at Bar-Ilan University. She has extensive experience in organizational consulting for local and global organizations, specifically in the field of executive development and executive coaching. She is a lecturer in the MBA, EMBA and IMBA programs. Amongst the courses she has developed and taught are: Principals of Management, Organizational Behavior, Motivation at Work and Leadership.
Dr. Gali Einav is Head of the "Upstart" program, minor track in entrepreneurship at the Adelson School at IDC. She holds a PhD in Interactive Television from Columbia University and has served as an Adjunct Professor of Digital Media at IDC Herzliya since 2008. Gali’s research interests include the impact of digital transformation on media industries and consumer behavior. Gali is an Advisory Board member for Nielsen Innovate, an early stage investment arm of Nielsen.
Dr. Ronen Hoffman holds a Ph.D. in International Relations. He lectures on government, diplomacy and strategy at the Interdisciplinary Center Herzliya.
Dr. Hoffman was a Member of the 19th Knesset, serving on the Defense and Foreign Affairs Committee and as Chair of the Foreign Affairs and Public Diplomacy Subcommittee. He is an expert in the fields of conflict management and resolution, political psychology and political negotiations. Dr. Hoffman has served as a senior adviser to the Minister of Defense, as secretary of the Israeli delegation for peace negotiations with Syria, and is the co-founder of the International Policy Institute for Counter-Terrorism at the Interdisciplinary Center Herzliya.
Hanan Rosen is a team member of Gevim since 2002. He is a leading coach with vast experience in training for managers and officials in organizations, in the fields of negotiation, conflict management and mediation, collaborations, creative thinking and more. As a professional actor Hanan facilitates multi-participant activities in Gevim’s fields of endeavor.
Prof. Dan Segal holds a Ph.D. in Accounting from New York University. Prior to joining the Interdisciplinary Center Herzliya he was professor at the University of Toronto. His primary research interests include the effects of accounting information on economic decisions and earnings management. Prof. Segal has published research papers in leading accounting and finance journals. He teaches in the Accounting Program and in the MBA, lecturing on financial accounting, analysis of financial statements and valuation.
Prof. Jacob Goldenberg is a professor of marketing at the Arison School of Business at the Interdisciplinary Center Herzliya, and a visiting professor at the Columbia Business School. He is an expert on creativity, new product development, diffusion of innovation, complexity in market dynamics and social networks effects. Prof. Goldenberg has published in leading international journals and he is an author of two books published by Cambridge University Press. His scientific work has been covered, among other, in The New York Times, The Wall Street Journal, The Boston Globe, The Economist, and in Wired.
Dimitris N. Chorafas lecture series B 2017
הרשמה לקורס: באמצעות מערכת הקורסים של בית הספר למחקר-מכון ויצמן למדע מועד אחרון להרשמה: ניתן להירשם עד ה-21 באוגוסט 2017 שכר לימוד: מהמשתתפים בקורס ייגבו 300 ש״ח – דמי השתתפות עצמית בעלות הקורס. הסכום הנ״ל ייגבה (בניכוי מהמלגה) מכל מי שתשלח אליו הודעת קבלה לקורס והוא לא יבטל את השתתפותו בקורס שבוע לפני תחילתו. שפת ההוראה: שפת ההוראה בסדרה הנוכחית תהיה עברית מקום הקורס: אולם הרצאות C בבית הספר למחקר-מכון ויצמן למדע תעודת השתתפות: למשתתפים תוענק תעודה מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה המאשרת את השתתפותם בקורס |
חשיבה אסטרטגית היא כלי עסקי חשוב במעלה לכל מנהל בכל דרגה ובכל תחום, בחינת ההתפתחויות וההישגים של הארגון בפרספקטיבה אסטרטגית תעצים את יכולת הקריאה האסטרטגית והבנה העסקית הארגונית של המנהל. באשכול ליבה זה יוצגו עקרונות החשיבה האסטרטגית למשתתפי התכנית, הרפרטואר הבסיסי של אסטרטגיות עסקיות ודגמי-האב של כלים אסטרטגיים. האשכול יקנה למשתתפים ידע, שפה ותובנות אשר יאפשר תרגום של אותם עקרונות להבנה עסקית. אשכול ליבה 2 - חשיבה עסקית פיננסית הבנה עסקית בשילוב עם ידע חשבונאי בסיסי מאפשרים להגיע לתובנות במהירות גבוהה יחסית. יכולת ניתוח דו"חות פיננסים מהווה כלי עסקי חשוב להבנת ההשלכות הפיננסיות של קבלת החלטות, השלכות אשר יכולות לשפוך אור על ההזדמנויות ואפשרויות הטמונות בעתיד. התקציב העסקי הינו כלי חיוני בסביבה עסקית תחרותית, יכולתה של כל יחידה לתכנן ולחזות בצורה מושכלת את העתיד העסקי יבטיח לה יתרון קיומי מעשי. באשכול ליבה הזה יוענקו למשתתפים מושגים מרכזיים וכלים מעשיים לבנייה ותכנון של תכניות עבודה - הצגת השוני בין חיזוי עסקי מושכל לבין דו"ח רווח והפסד המשקף את העבר. יתורגלו כלים ושיטות עבודה אשר יאפשרו למנהל לעקוב ולנהל בהצלחה תקציב בסביבה משתנה וחסרת וודאות. אשכול ליבה 3 - אתגור מודלים חשיבתיים הגישות העדכניות לחדשנות בארגונים, אינן משאירות את החדשנות לקומץ קטן של אנשים במחלקת הפיתוח או השיווק, אלא עוסקות בפיתוח חשיבה חדשנית ושבירת פרדיגמות כאורח חיים בכל תחומי העשייה הארגונים. באשכול ליבה זה יכירו המשתתפים גישות חדשניות לחשיבה חדשנית שיטתית אשר יקנו כלים שונים למשתתפים. |
מרצי התכנית פרופ' רוני שחר, דיקן לשעבר של בית ספר אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה. בעל דוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב. לאחר פוסט דוקטורט באוניברסיטת הרווארד הצטרף כפרופסור לביה"ס למנהל עסקים של אוניברסיטת Yale. בעבר שימש כראש התמחות שיווק בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א. בשנים האחרונות שימש גם פרופסור אורח בביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת Duke. פרופ' ורדה ליברמן, בעלת דוקטורט במתמטיקה מאוניברסיטת תל אביב. עומדת בראש התחום של שיפוט וקבלת החלטות ובראש היחידה ללימודי מתמטיקה-סטטיסטיקה במרכז הבינתחומי. במקביל היא משמשת מזה שנים כחוקרת אורחת באוניברסיטת סטנפורד. פרופ' ליברמן היא מומחית בתחום של שיפוט וקבלת החלטות, בו היא חוקרת ומפרסמת בשיתוף עם טובי המומחים בתחום, ביניהם, פרופסור עמוס טברסקי ז"ל (שותפו למחקר של דניאל כהנמן), איתו אף כתבה ספר בנושא בשם: "חשיבה ביקורתית". פרופ' ניראון חשאי, פרופ' לאסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. תחומי התמחותו העיקריים: אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה בינלאומית ויזמות. משמש כמרצה לאסטרטגיה במרכז הבינתחומי וכראש ההתמחות באסטרטגיה ויזמות בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים. פרופ' רונן הופמן, ד"ר ליחסים בינלאומיים (Kings College London, אוניברסיטת לונדון); מרצה לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, מנהל כנס הרצליה ה-17. ד"ר הופמן כיהן כחבר כנסת בכנסת ה-19, שירת כחבר בוועדת החוץ והביטחון וכיהן כיו"ר וועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה; מומחה לניהול ויישוב סכסוכים, לפסיכולוגיה פוליטית ולמשא ומתן מדיני ; לשעבר יועץ מדיני לשר-הביטחון, מזכיר צוות שיחות השלום עם סוריה ומייסד משותף של המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה. פרופ' דן סגל, בעל תואר Ph.D בחשבונאות מאוניברסיטת NYU; כיהן כפרופסור באוניברסיטת טורונטו טרם הצטרפותו למרכז הבינתחומי הרצליה. תחומי המחקר כוללים את ההשפעות הכלכליות של המידע החשבונאי וניהול רווחים. פרסם מאמרים בירחונים המובילים בתחום החשבונאות והמימון. תחומי ההוראה כוללים חשבונאות פיננסית, וניתוח דוחות כספיים והערכות שווי, בתוכנית החשבונאות ובתוכנית ה-MBA. פרופ' יעקב גולדנברג, פרופ' לשיווק בביה"ס למנע"ס במרכז הבינתחומי, ופרופסור אורח בביה"ס למנהל עסקים בקולומביה. מומחה ליצירתיות, פיתוח מוצרם חדשים, הפצת חידושים, מורכבות בדינמיקות שוק והשפעות של רשתות חברתיות. עבודותיו המדעיות פורסמו בכתבי עת מובילים בעולם והוא מחברם של שני ספרים בהוצאת קיימברידג'. עבודותיו סוקרו בעיתונים: NY Times, Wall Street Journal, Wired, The Economist, Boston Globe ועוד. |
Business Toolbox for ScientistsSonsored by the Dimitris N. Chorafas Foundation The unique "Business Toolbox for Scientists" lecture series is a collaboration between the Feinberg Graduate School at the Weizmann Institute of Science and the Executive Education and Continuing Studies at the IDC Herzliya. This lecture series is part of the Career Development Program that the Feinberg Graduate School offers to its students. The goal is to expose research students in science to basic concepts of the business world, and provide them with the necessary knowledge and skills to develop business-like thinking based on the core academic clusters of Business Administration.This knowledge should help participants in taking their first steps toward the next stage in their career, as well as improve their employment potential in the competitive job market, as leaders of R&D teams, entrepreneurs in startup companies, in leading professional positions in government ministries, as lead researchers in academic institutions, in the educational system etc. The program combines academic lectures given by top IDC faculty members with experiential learning based on case study analysis and guest lectures from leading Israeli executives. |
Core Cluster 1: Strategic Thinking Strategic thinking is an important business tool for executives at any level and in any field. A review of the organization's development and achievements from a strategic perspective will enhance executives' strategic analysis abilities and their organizational understanding. This core academic cluster aims to introduce participants to the principles of strategic thinking, the basic repertoire of business strategies and the models of strategic tools, and provide participants with knowledge, language and insights that will enable them to translate these principles into business understanding. Core Cluster 2: Financial Business Thinking Business understanding combined with basic accounting knowledge makes it possible to reach insights at a relatively high speed. The ability to analyze financial statements is an important business tool for the understanding of the financial implications of decision-making, which can shed light on future opportunities and possibilities. A budget is an essential tool in a competitive business environment, the ability to intelligently plan and forecast the business future for each unit will ensure a practical and existential advantage. This core academic cluster aims to introduce participants to key concepts and practical tools for planning and outlining business and work plans – presenting the difference between an intelligently crafted business forecast and a profit and loss statement that reflects the past. As part of their studies, participants will practice the tools and work methods that allow executives to successfully track and manage budgets in a rapidly- changing and uncertain environment. Core Cluster 3: Challenging Mindset The latest approaches to innovation in organizations do not leave innovation to a handful of individuals in the marketing or R&D departments, but rather focus on developing innovative thinking and paradigms shifting as a way of life in all aspects of the organizational activity. This core academic cluster aims to introduce participants to innovative systemic thinking that will provide them with various tools for the future. |
Program faculty Prof. Ron Shachar, Former Dean of the Arison School of Business, has a PhD in economics from Tel Aviv University. After a post-doc period in Harvard University, he joined Yale School of Management. In 1997 he returned to Israel and until recently he was the head of the marketing area in Tel Aviv University (where he also won the best professor award). Since 2006, he is also a visiting professor in Duke University. His work has been published in leading journals in various fields (marketing, economics and political science) and some of them have received attention from the popular news media (e.g. Wall Street Journal and Fox News). Professor Shachar serves as an associate editor in two leading journals and on the editorial board of other leading journals. Prof. Varda Liberman is one of the founders of the IDC and served as the Vice Dean of The Arison School of Business. She is the head of Judgment and Decision Making area and the director of the Mathematical and Statistical studies at the IDC. Prof. Liberman served as an associate researcher at the Institute for Advanced Studies of the Hebrew University and at Stanford University where she continues to serve as a visiting researcher every summer. Her research interest deals with probabilistic judgments and decision-making in which she co-authored the book Critical Thinking with the late Amos Tversky. As an expert on decision-making. Prof. Niron Hashai is a visiting associate professor at New York University. Niron's current research centers on the management and economics of international business. His work studies the theory of the multinational corporation, the internationalization of "Born Global" firms, the relationships between internationalization, product diversification and firm performance, technological Innovation and internationalization, knowledge transfer costs, R&D internationalization and growth patterns of small high technology firms. Niron's research papers have been published in top strategic management, international business and innovation journals including: Strategic Management Journal. Journal of International Business Studies, Journal of Management and Research Policy. He has also co-edited two books. Prof. Jacob Goldenberg is a visiting professor at the Columbia Business School. His research focuses on creativity, new product development, diffusion of innovation, complexity in market dynamics and social networks effects. Prof. Goldenberg has published in leading journals such as Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science, Marketing Science, Nature Physics and Science. He is an author of two books by Cambridge University Press. Dr. Dan Segal has taught managerial accounting and financial accounting at top North American universities, including the University of Toronto, where he served as an assistant professor. Dr. Segal has published research papers in leading accounting journals. His primary research interests include earnings management, valuation and the effects of accounting information on economic decisions. Dr. Ronen Hoffman holds a Ph.D. in War Studies from Kings College, London. His expertise is in the field of Political Psychology, focusing on the psychological and cultural barriers in the areas of conflict resolution and political negotiations. Hoffman served as the personal assistant to the late Prime Minister Yitzhak Rabin, during which time he coordinated the Israeli delegation's peace negotiations with Syria. Dr. Hoffman has served as a senior adviser to the Minister of Defense as well as an adviser to the Minister of Health, focusing on international economic cooperation. Dr. Hoffman is a lecturer at the School of Government at the Interdisciplinary Center Herzliya, and is the co-founder of the International Policy Institute for Counter-Terrorism. Dr. Alex Coman headed the Technion's program in Information Technology, was on the founding team of Israel College and the first head of its Computer Science department. Dr. Coman published numerous academic articles, chaired academic panels in international conferences and taught in the US, the Netherlands and at Bocconi University in Milan. The creator of the ARENA model and numerous tools for strategic technology management. Dr. Coman commissioned by Springer to write a book on technology strategic management. Dr. Coman is a regular expert on Hi-Tec issues on TV programs such as Layla Calcaly (Economic Night), London and Kirshenbaum, Channel 10's central news edition and more |